Навесні 2021 року журнал «Кореспондент» вкотре (вчетверте) виміряв вартість національних брендів. Серед найдорожчих вітчизняних брендів обрали 50 найцінніших. Бренд «Фокстрот» був заснований Геннадієм Виходцевим та Валерієм Маковецьким 27 років тому і з ринковою вартістю 166,8 млн доларів США займає 6-е місце в списку. Це один із 15 найбільш «цифрових» брендів в Україні, які свідомо обирають цифровий брендів. «Фокстрот» посів друге місце в області електронної комерції, обраної журналістом.
Як журналіст визначає найдорожчий бренд в Україні У двох рейтингах, складених кореспондентом, компанії, що представляють галузі, наповнили бюджет України. Ці бренди походять із паливно-енергетичної промисловості, харчової промисловості, будівельної та фармацевтичної промисловості, дистриб’юторів побутової техніки та портативної електроніки, банків та логістичних компаній.
але:
- До цього рейтингу не входять світові бренди, які виникли та розвивалися за межами України. Зрештою, великі міжнародні компанії мають великий досвід маркетингу, створення бренду та створення хорошої репутації у свідомості споживачів. У них величезний бюджет на рекламу в базі даних. Багатонаціональні компанії інвестують мільярди доларів у свої глобальні бренди – це не перебільшення. Українські компанії, особливо молоді, тільки починають цьому вчитися. З цієї причини до рейтингу не увійшло багато виробників продуктів харчування та напоїв, одягу, взуття, побутової техніки та електроніки, у тому числі з виробничою базою в Україні. Адже їхній головний офіс не в Україні, тому порівнювати їх із національними брендами некоректно.
- Традиційно до цього рейтингу не входять компанії, які не працюють безпосередньо з роздрібними покупцями — B2B-бізнеси. Адже ціна бренду – це не просто цифра Це тисячі споживачів, які своїми грошима голосують за продукт і створюють його додану вартість і вартість. Покупці не дізнаються, хто виготовляє аксесуари для смартфонів чи ноутбуків. Він буде вибирати тільки фірмові товари, яким довіряє. Бо я впевнений, що обладнання буде якісним та надійним.
- При складанні рейтингу враховувався аналіз рекламної діяльності компанії. З цією метою вони відстежували ефективність бренду в традиційних медіа-радіо, телебаченні, друкованих ЗМІ та Інтернеті, особливо в соціальних мережах та зовнішніх ЗМІ. Наприклад, сітілайти, білборди, вхідні групи. До речі, саме бренд «Фокстрот», співзасновником якого є Геннадій Виходцев , у середині 1990-х запустив свою першу рекламу на національному телебаченні. Відео «Хто про вас подбає, якщо мами не буде вдома» чітко окреслює унікальні методи продажу продавців електроніки.
При складанні рейтингів «Репортер» уникав таких суб’єктивних показників, як «частка ринку» та «поінформованість про бренд», які важко було виміряти. Наприклад, скандал навколо компанії також підвищив її впізнаваність, але це точно не піде на користь бренду. Кількість учасників поточного рейтингу не змінилася. Але позиція у списку змінилася. Через проблеми з репутацією та скорочення маркетингових бюджетів кілька брендів вийшли. Їхню позицію займають новачки, і вони за багатьма параметрами сильніші за попередніх учасників.