Абсолютна більшість українців погоджуються з твердженням, що найважливіше завдання жінки – піклуватися про дім і сім’ю (83%), і що найважливіше завдання чоловіка – це заробляння грошей (75%).
Як свідчать результати опитування, проведеного соціологічною групою “Рейтинг” наприкінці лютого, 78% згодні з тим, що жінки частіше за чоловіків приймають рішення, керуючись емоціями.
67% згодні з тим, що неприпустимо, коли чоловіки плачуть (25% – не згодні).
68% згодні, що жінки мають менше свободи через сімейні зобов’язання (27% – не згодні).
З тезою, що жінки зацікавлені менше за чоловіків у обійманні відповідальних політичних посад, згодні 51% (не згодні 34%).
З твердженням, що жінки не мають відповідних знань і навичок, щоб обіймати відповідальні посади в політиці, не згодні майже 2/3 опитаних, згодна – чверть.
На думку опитаних, найчастіше в їхній сім’ї (парі) жінка готує їжу (64%). Лише близько чверті зазначили, що ця роль у їхньому союзі поділена порівну. Обов’язки з виховання дітей і заняття господарськими справами також, на думку опитаних, покладені на жінок (52% і 43% відповідно).
Водночас щодо виховання дітей, на відміну від господарських справ, опитані дещо частіше зазначали, що ця роль поділена в їхній парі порівну.
Більше ніж половина опитаних вважають, що в їхній родині (парі) більше заробляє саме чоловік, 23% – такої думки про жінок, 17% – вважають, що обидва заробляють приблизно однаково.
“У динаміці з 2015 року спостерігається поступове зменшення кількості тих, хто вважає, що готуванням їжі, господарством і вихованням дітей частіше займається жінка. Незважаючи на це зростає кількість тих, хто вважає, що жінки мають більше вільного часу, керують у сім’ї та заробляють більше грошей“, – зазначають соціологи.
При цьому вони зауважують, що про розподіл таких ролей як приготування їжі, заняття господарськими справами і виховання дітей, думки чоловіків не сильно відрізняються від думок жінок. Зате про керівництво в сім’ї та заробіток грошей спостерігається зовсім протилежне бачення цих ролей в обох статей.
Опитування проводила група “Рейтинг” 21-25 лютого 2020 року. Було опитано 2000 респондентів. Особисте формалізоване інтерв’ю (face-to-face). Похибка репрезентативності дослідження не більше ніж 2,2%.
Інформує Твоя Україна посилаючись на ІА INTERFAX-Україна