Американські посилки можуть подорожчати вже влітку 2020 го року

З кінця липня 2020 року посилки в США можуть подорожчати. На проведеному в Женеві (Швейцарія) конгресі Всесвітнього поштового союзу (ВПС) американці висунули ультиматум. Або вони піднімуть в три рази тариф на прийом посилок з-за кордону, або вони залишають ряди ВПС. Про це UBR.ua розповіла директор міжнародного департаменту «Укрпошти» Юлія Павленко.


За її словами, такі зміни перш за все торкнуться 20-25 тис. Невеликих хендмейдерів і підприємців, які експортують свої товари в США. Їхні вироби представлені на торгових майданчиках Amazon, eBay і Etsy (найбільший онлайн-майданчик, яка торгує виробами ручної роботи, а також вінтажними речами). За публічної статистикою Etsy, на цьому маркетплейсе налічується близько 900 тис. Товарів українських виробників.

Такий демарш США погрожував цілісності всього ВПС. Тому що слідом за американцями організацію неминуче б покинули Канада, Бразилія, Норвегія та інші країни з високим рівнем життя.

Що таке ВПС

Історія Всесвітнього поштового союзу налічує 145 років. Цей структурний підрозділ Організації об’єднаних націй (ООН). Його основна мета – забезпечити по всьому світу функціонування «єдиної поштової території» з недискримінаційним доступом всіх жителів планети до базових поштових послуг.


Простіше кажучи, ВПС гарантує будь-якому користувачеві доставку з будь-якої умовної точки А в абстрактну Б (крім окупованих і не визнаних ООН регіонів). І в цій системі на даний момент за єдиними логістичним, митним і IT-стандартам взаємодіють 192 національних пошти зі штатом в 5,3 млн співробітників і загальною мережею відділень понад 760 тис.

Згідно зі звітом ВПС, в цілому поштові оператори в 2017 обробили близько 328 млрд поштових відправлень.


Чого чекати бізнесу та споживачам

Юлія Павленко підкреслила, що тариф для кінцевих споживачів залежить від цінової політики кожного конкретного оператора. І не пов’язаний безпосередньо з системою взаєморозрахунків між учасниками ринку.

Яскравий приклад наводився на засіданні ВПС про різницю в підходах поштових операторів різних країн. Якщо відправити посилку з Гонконгу до Канади, то вартість послуги складе $ 50. А таку ж по вазі в зворотному напрямку, з Канади в Гонконг – по тому ж маршруту і з тими ж логістичними витратами – $ 100.


Це відбувається тому, що пошта Гонконгу «заточена» на бізнес і орієнтується на обсяги відправлень. А пошта Канади не прагне заробляти на обсягах, а прагне до того, щоб її продукти були високомаржинальним.


Для українських споживачів поштових послуг в перспективі найближчого року нічого не зміниться, пообіцяла Юлія Павленко. У них збережеться можливість відправляти «по адекватному тарифом» посилки або листа в будь-яку точку світу. У тому числі і в Сполучені Штати Америки.