Понад 600 скарг через обслуговування не державною мовою, отримав омбудсмен від початку року.

Від 16 січня до Уповноваженого із захисту державної мови Тараса Креміня надійшло більше 600 скарг від громадян, через те, що їх відмовилися обслуговувати українською мовою у закладах сфери обслуговування – інформує “Твоя Україна”, посилаючись на видання “УНН“.

“З 16 січня по 11 лютого 2021 року до Уповноваженого із захисту державної мови щодо захисту прав громадян на отримання інформації та послуг державною мовою, усунення перешкод та обмежень у користуванні державною мовою, надання консультацій та додаткової інформації звернулося 605 громадян з різних куточків України”, – йдеться в повідомленні.

Найбільше звернень та скарг продовжує надходити із Києва та Київської області – 276.

“У східних, південних та західних областях України – незначна кількість можливих порушень (наприклад, Луганська область – 7, Миколаївська – 6, Донецька – 4, Тернопільська – 4, Херсонська, Рівненська, Івано-Франківська, Закарпатська, Хмельницька по 2 звернення)”, – зазначається в повідомленні.

Переважна більшість (281) звернень стосується відсутності української версії вебсайтів про надання послуг та сайтів інтернет магазинів, 126 громадян поскаржилися на порушення своїх прав, перешкоди та обмеження у користуванні державною мовою у сфері обслуговування. Найбільше таких порушень (53) виявлено киянами.

“Також продовжує надходити інформація щодо використання недержавної мови депутатами місцевих рад міст Миколаєва, Одеси, Дніпра, Запоріжжя та щодо можливих порушень мовного законодавства у сфері освіти”, – йдеться в повідомленні.

Фото з відкритих джерел