З чого починати свій бізнес?

Усім підприємцям-новачкам доводиться самостійно розумітися на тому, як вибрати нішу, знайти свого клієнта, просувати продукт. У цій статті розповідаємо, як не повторити типових помилок бізнесменів-початківців, підготуватися до виходу на ринок і закласти правильний фундамент своєї справи.

Помилки на старті бізнесу

Бізнес починається з ідеї. Далі йде вибір ніші, вихід на свою аудиторію та розробка «карти» товарів. Нижче розберемо всі етапи докладніше, але спочатку зупинимося на поширених помилках, які допускають підприємці-початківці, відкриваючи бізнес.

Копіювання

На початку шляху логічно озиратися на найкращих, але сліпа калька бізнес-ідеї – не вихід. Орієнтуючись на лідерів ніші, подумайте, чим ваш продукт виділиться на ринку і станьте першовідкривачем у галузі.

Інтереси покупця не на першому місці

Клієнта цікавить не бренд, а те, що може дати. Переконайтеся, що позиціонування бізнесу має правильне русло, клієнту зрозуміла цінність вашої пропозиції, а бренд говорить не лише про себе.

Як знайти ідею

Бажання розпочати свою справу не завжди породжує бізнес-ідею. Якщо ви хочете стати підприємцем, але не уявляєте, що продавати, дайте відповідь на ці запитання: чим вам подобається займатися? Чого ви хочете навчитися, а що вже вмієте? Що ви можете зробити для клієнта сьогодні? І, нарешті, чи потрібно це клієнту?

Вести бізнес безглуздо, якщо ваш продукт не відповідає потребам покупця — підприємництво починається з вирішення якоїсь проблеми клієнта. Перш ніж виходити на ринок, перевірте, чи буде потрібна ваша пропозиція: спробуйте продати продукт першим клієнтам. Проаналізуйте, які товари та послуги популярні у конкурентів і чому, та порівняйте зі своїми.

Якщо бізнес-ідея вже є , все одно задайте собі ці ж питання і переконайтеся, що жоден з них не ставить у глухий кут.

Як вибрати нішу та ключовий сегмент

  • Порахуйте кількість потенційних клієнтів

На самому початку важливо орієнтуватися не так на всю нішу, але в конкретний сегмент. Кому саме корисні ваші послуги та як часто ними користуватимуться? Наприклад, якщо ви відкриваєте студію візаж, вашими клієнтами можуть бути професійні артисти, моделі або звичайні люди — вирішите, на кого зробите основну ставку. Шукайте у відкритому доступі та використовуйте статистичні дані, щоб прогноз був точнішим.

  • Оцініть платоспроможність аудиторії

Ринок може бути величезним, а прибуток із нього — скромним. Формуючи бізнес-план, виходьте як з потенційного охоплення, а й платоспроможності покупців, адже від неї залежить порядок вартості продукту.

  • Дізнайтесь, скільки у вас конкурентів

Проаналізуйте, скільки пропозицій на ринку і як вони представлені, чи зможете ви виділитися? Якщо конкурентів багато, орієнтуйтеся більш вузьку нішу.

  • Визначте свої переваги перед конкурентами

Поставте себе на місце клієнта і подумайте, чим ваш бренд кращий за інших. Нижча вартість товарів не повинна бути єдиною перевагою – не забувайте про споживчу цінність продукту.

Як вийти на цільову аудиторію

Щоб споживачі дізналися про ваш продукт, використовуйте відповідні маркетингові канали. Знайдіть відповіді на ці запитання: які сайти відвідують потенційні клієнти, як і куди ходять після роботи, за якими блогерами та брендами стежать, які відео дивляться?

Корисними інструментами будуть Wordstat Яндекса та Google Ads: сервіси надають місячну статистику пошукових запитів за ключовими словами. Наприклад, так виглядає сторінка-помічник Яндекса, якщо ввести в пошукове поле слово «пряжа».

Проаналізувавши інформацію про цільову аудиторію, ви зможете грамотно побудувати просування та отримаєте доступ до клієнтів.

Як продумати «карту» товарів

Почніть зі списку проблем, з якими клієнти звертаються до вашого ринку, і придумайте послуги та товари, які можуть вирішити їх. Влаштуйте мозковий штурм і запишіть все, що спало на думку. З списку, що вийшов, виберіть 3-4 найбільш вдалі продукти – «карту» товарів, вартість яких буде градаційною: від безкоштовного або дуже дешевого до найдорожчого. Корисність товару чи послуги має зростати пропорційно ціні. Логічно, якщо найвища вартість клієнта буде гарантом індивідуального підходу чи унікальності пропозиції.

Отож, якщо ви вже остаточно вирішили відкрити свій бізнес то ви маєте розуміти що вам потрібно буде пройти ще не один етап функціонування бізнесу. Вас чекає вибір приміщення, необхідних меблів, приладів і тд. Також важливим елементом роботи приватного бізнесу є облік та бухгалтерія.

У цьому вам допоможе спеціалізована платформа BAF. Платформа BAF призначена для розробки прикладних рішень з ведення бухгалтерського, управлінського, фінансового обліку на підприємстві та управління всіма аспектами його діяльності.  Вона Займається такими напрямками як:

А також такі програми як:

  • Довідник;
  • Регістри відомостей;
  • Регістри накопичення;
  • План рахунків;
  • Бізнес-процеси.

Ключі до успіху

 Пам’ятайте, що помилки корисні

Робіть висновки зі свого та чужого негативного досвіду і не здавайтеся, зазнавши низки поразок. Проблеми та кризи – це нормально, саме вони підштовхують до пошуку нових рішень.

 Плануйте

Своя справа вимагає не меншої дисципліни, ніж робота з найму. Рух вперед неможливий без мети та конкретики – ставте завдання на день, місяць, рік і т.д.

 Дійте

Відкиньте перфекціонізм: краще випустити ринок неідеальний продукт і швидко доопрацювати у процесі, ніж дати фору конкурентам і жертвувати можливістю заробітку.

 Аналізуйте

На кожному етапі аналізуйте виконану роботу. Якщо знаєте, що черговий крок не наближає до мети, змінюйте план.