Кабмін розглянув проєкт постанови «Про внесення змін до Правил реєстрації місця проживання» під час засідання в середу, 27 травня.
Це рішення опублікував у Telegram нардеп Олексій Гончаренко, інформує Твоя Україна.
Під час реєстрації неповнолітньої дитини не вимагатимуть документи, які підтверджують право на проживання у житлі за адресою реєстрації місця проживання батьків/одного з батьків або законного представника.
У разі відсутності цих документів, якщо житло в іпотеці або в довірчій власності, реєстрація місця проживання буде за згодою власника/співвласника житла, наймача або членів його сім’ї (за згодою іпотекотримача або довірчого власника).
Тепер працівник органу реєстрації може перевірити чи знаходиться житло в іпотеці або в довірчій власності в Державному реєстрі прав на нерухоме майно.
У заяві на реєстрацію місця проживання тепер можна вказувати, що житло знаходиться в іпотеці/довірчій власності як способу забезпечення виконання зобов’язань.
Які документи потрібні для прописки в 2020 році?
Згідно пункту 18 «Правил реєстрації місця проживання» для отримання прописки необхідно подати наступний пакет документів:
- заяву про реєстрацію місця проживання
- квитанцію про сплату адміністративного збору
- військовий квиток або приписне свідоцтво (для прописки військовозобов’язаних і призовників – громадян, які підлягають взяттю на військовий облік в РВК або перебувають на військовому обліку)
- заяву про зняття з реєстрації місця проживання (у разі здійснення прописки одночасно з випискою за попередньою адресою)
- документ, до якого вносяться відомості про місце проживання (паспорт громадянина України, тимчасове посвідчення громадянина України, посвідка на постійнеабо тимчасове проживання іноземця в Україні; дозвіл на проживання, посвідчення біженця тощо)
- документи, що підтверджують право особи на проживання в квартирі, будинку. Таким підтвердженням можуть бути документи на право власності, рішення суду про надання права користування житловим приміщенням, договір оренди або інші документи. У разі, якщо підтверджуючих документів немає, реєстрація може здійснюватися тільки за згодою власника житла (якщо власників кілька — за згодою усіх власників)
При реєстрації за згодою власника потрібна його особиста присутність при подачі заяви. Також власник житла повинен мати при собі документи, що засвідчують особу і право власності на нерухомість, в яке здійснюється прописка.
Зверніть увагу, що законом забороняється вимагати для реєстрації місця проживання інші документи.
Якщо проживати без реєстрації місця проживання, можна отримати адміністративне попередження. Це перший крок влади до того, щоб оштрафувати людину.
Правопорушення, вчинене повторно протягом 12-ти місяців, карається більш суворо. Людина отримує штраф за відсутність прописки, розмір якого дорівнює 1-3 мінімальним доходам громадян, які не обкладаються податками.
В законодавстві прописано пункт, що стосується прострочення реєстрації новонароджених дітей. Виписується штраф за прописку в тому випадку, якщо у батьків не було поважних причин для такого вчинку. Розмір штрафу такий же, як і в попередньому варіанті. Батькам доведеться заплатити від 1 до 3 мінімумів неоподатковуваних доходів. Однак примітно те, що попереджень органи влади не роблять. Вони одразу ж штрафують людей, керуючись правилами, прописаними у відповідному законодавстві.
Якщо людина виконувала норми адміністративного і кримінального законодавства, то розмір штрафу зменшується. Він складе 50% прожиткового мінімуму на кожний місяць для тих осіб, які є працездатними.