Моніторинг цін. Основні методи.

Моніторинг цін давно зарекомендував себе, як один з найефективніших інструментів в арсеналі інтернет-маркетологів. При зваженому використанні він дає можливість збирати дані й шукати шляхи вирішення відразу для декількох ключових бізнес-завдань (конкурентна розвідка, боротьба з демпінгом, ефективне просування чи ціноутворення). У цьому питанні головне – правильно визначити методи збору інформації та її джерела.

Вибираємо методи і джерела для моніторингу цін

Якщо методика моніторингу цін не дає тих результатів, на які ви розраховували, то можливо, були не правильно визначені «об’єкти» на яких робиться зріз цін. Залежно від поставленого завдання кількість інтернет-ресурсів й частота проведення моніторингу може бути різною. Тому, виходячи з поточних потреб компанії, варто підбирати оптимальну методику збору інформації.

  1. Якщо ви вендор та перебуваєте на етапі активної боротьби з демпінгом, то моніторити необхідно повністю весь інтернет-простір. Не можна обмежуватися тільки відомими вам сайтами магазинів-партнерів й маркетплейсами, нехтуючи моніторингом дощок оголошень, соцмережами, чи невідомими вам магазинами, можна багато чого втратити. Тому для такого обсягу інформації й різного типу джерел слід використовувати тільки автоматичну систему моніторингу цін від Price Control.
  2. Якщо у вас інтернет-магазин, то першочергове завдання – моніторинг цін конкурентів та вибудовування власної ефективної стратегії ціноутворення. Залежно від масштабів бізнесу є кілька методів моніторингу цін. Для початку необхідно визначити коло ключових конкурентів, тобто тих інтернет-магазинів чи продавців, які можуть й впливають на ваші продажі. Найчастіше це прямі конкуренти, з якими у вас одна цільова аудиторія, приблизно однакова цінова політика, методи й канали просування, є перетини або схожий товарний асортимент. Чим масштабніший у вас магазин, то тим менше прямих конкурентів й навпаки.
  • У лідерів ринку, зазвичай 2-5 суперника, що знаходяться в такій самій ваговій категорії. У цьому випадку, незважаючи на малу кількість конкурентів, необхідний автоматичний моніторинг цін, тому що товарний асортимент обчислюється десятками тисяч найменувань. Для обробки такого обсягу інформації альтернативи немає.
  • Середнячкам ринку доводиться орієнтуватися не тільки на лідерів, а й на таких же підприємців як самі. Тут можливий варіант використання спеціального ПЗ – прасерів, які автоматично збирають дані про ціни, але це лише суха статистика, обробку та аналіз інформації потрібно буде проводити вже вручну. Тому найбільш оптимальним варіантом буде використання системи автоматичного моніторингу цін.
  • Моніторинг цін вручну є найбільш оптимальним варіантом для маленьких магазинів з досить вузьким асортиментом (200-300 найменувань). Такі магазини або продають вкрай специфічний товар, або це не є серйозним бізнесом, а просто як хобі або додатковий заробіток.

Якщо ваші наміри щодо бізнесу найсерйозніші, й ви хочете розвивати та масштабувати справу, то без системи автоматичного моніторингу Price Control, цих цілей домогтися буде складно. Звертайтеся вже зараз й ми допоможемо вам прискорити та полегшити шлях до вершини успіху.